Scenariusz ,,W sklepie z owocami i warzywami”

Moderator: AniaBednarczyk

Gabriela
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 31, 2019 10:45 am

Scenariusz ,,W sklepie z owocami i warzywami”

Post autor: Gabriela » czw paź 08, 2020 7:19 pm

Tytuł: Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education ,,W sklepie z owocami i warzywami”
Autor: mgr Anna Tłoczek
Nazwa placówki: Niepubliczne Przedszkole Harmonijka
Link do strony placówki: https://www.facebook.com/Harmonijka-Ols ... SEARCH_BOX
Poziom edukacyjny: 6- latki
Liczba uczestników: 11 osób
Czas trwania zajęć: 40 minut

 Cele ogólne:
Ø  zapoznanie z pracą ekspedientki,
Ø  używanie zwrotów grzecznościowych,
Ø  doskonalenie umiejętności matematycznych. 

Cele szczegółowe:
Ø  wie na czym polega praca ekspedientki,
Ø  rozróżnia monety,
Ø  potrafi zachować się kulturalnie w sklepie,
Ø  wykonuje owoce i warzywa z wykorzystaniem zestawu Lego Education,
Ø  przestrzega przyjętych wspólnie ustalonych zasad w czasie zabawy klockami LEGO.  

Środki dydaktyczne: zestaw LEGO® Education pakiet podstawowy, karta pracy, monety, radio.  

 Metody:
Ø  metoda samodzielnych doświadczeń,
Ø  metoda zadań stawianych dziecku,
Ø  obserwacja i pokaz,
Ø  osobisty przykład nauczyciela. 

 Formy: 
Ø  indywidualna,
Ø  grupowa.

 Przebieg:
1.      Piosenka na powitanie „Kolorowe listki”.
Dzieci siedzą w kole i śpiewają piosenkę.

2.      Wykonanie karty pracy, cz. 1, s. 38.
Rysowanie i kolorowanie owoców, zapoznanie się z tabelą i narysowanie w odpowiednich miejscach i w odpowiednim kolorze jabłek, gruszek i śliwek.

3.      Losowanie owoców i warzyw.
Dzielenie nazw na sylaby, określanie, którą literę słychać na początku wyrazu. 

4.      Wykonanie z klocków Lego wylosowanych wcześniej owoców i warzyw.
Dzieci układają z klocków LEGO wylosowane z pudełka warzywo lub owoc, określają jego nazwę, starają się odwzorować kształt i kolor.

5.      Zabawa dydaktyczna – W sklepie.
Dzieci kupują i sprzedają owoce i warzywa, które wcześniej ułożyły z klocków LEGO. Posługują się prawdziwymi monetami, sprawdzają cenę produktu, używają zwrotów grzecznościowych. 

6.      Porządkowanie sali. 

7.      Podziękowanie dzieciom za zaangażowanie i aktywny udział w zajęciach.