Scenariusz- Co słychać w domu?

Moderator: AniaBednarczyk

Patrycja94
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 05, 2019 6:45 am

Scenariusz- Co słychać w domu?

Post autor: Patrycja94 » ndz gru 13, 2020 9:39 am

Tytuł: Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education ,,Co słychać w domu?’’
Autor: Patrycja Kuzimowicz
Nazwa placówki: Niepubliczne Przedszkole Harmonijka
Link do strony placówki: https://www.facebook.com/Harmonijka-Ols ... SEARCH_BOX
Poziom edukacyjny: 5- latki
Liczba uczestników: 15 osób
Czas trwania zajęć: 30 minut

 Cele ogólne:
  •  zachęcanie do wypowiadania się na tle grupy,
  •  zapoznanie z figurami geometrycznymi,
  •  rozwijanie umiejętność uważnego słuchania.
Cele szczegółowe
  • rozwija sprawność manualną,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • wykonuje dom z wykorzystaniem zestawu Lego Education,
  • przestrzega przyjętych wspólnie ustalonych zasad w czasie zabawy klockami LEGO.
Środki dydaktyczne: zestaw LEGO® Education pakiet podstawowy, kłębek wełny, litery, figury geometryczne, farby, pędzelki, folia spożywcza, szyszki. 
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
Metody: oglądowa, słowna, czynna. 
Przebieg:
1.     Zabawa integracyjna ,,Kłębek przyjaźni’’.
Dzieci siedzą w kole w siadzie skrzyżnym, nauczyciel, trzymający kłębek wełny, rozpoczyna zabawę: chwytając koniec wełny, wypowiada głośno swoje imię i toczy kłębek do wybranego dziecka. Następnie dzieci kolejno łapią kłębek, wypowiadają imię, chwytają za nitkę i toczą kłębek dalej. W ten sposób z wełny tworzy się „pajęczyna”. Na końcu nauczyciel delikatnie „zbiera” ją i wkłada do pudełka lub woreczka.
2.     Szukanie ukrytych liter w sali przedszkolnej.
Nauczyciel ukrywa wśród zabawek 5 liter: D, O, M, E, K. Zadaniem dzieci jest odnalezienie liter. Następnie wspólnie z nauczycielem tworzą wyraz ,,Domek’’.
3.     Słuchanie wiersza Anny- Łady Grodzickiej „Dwa domy”.
Kolorowe figury-te duże i małe,
Są do układania mozaiki doskonałe.
Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.
Jeden będzie żółty, drugi zielony.
Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
Dopasuję do każdego trójkątny daszek,
Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię.
Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.
Małe kwadraty będą oknami,
A żółte koło będzie słońcem nad dachami.
Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,
Zaraz je z małych prostokątów dobuduję.

Rozmowa na temat wiersza:
Jaki kształt mają ściany domów?
Jaki kształt mają dachy?
Jaki kształt mają drzwi a jaki okna?
Jaki kształt mają kominy?
Jakiego kształtu jest słońce?
Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów, kół, trójkątów?
4.     Zabawa ruchowa ,,Na ziemi zostaje’’.
Nauczyciel pokazuje ruchy, jakie należy wykonywać. Wszyscy wspólnie tańczą. Na przerwę w muzyce wszyscy wykonują polecenie, np.:- Na ziemi zostaje tylko ręka i noga.- Na ziemi zostaje tylko jedna noga.- Na ziemi zostaje tylko pupa.
5.     Zabawa twórcza ,,Klockami LEGO się bawimy, swój wymarzony domek stworzymy’’.
Wspólne opisywanie kształtu domu.Dzieci konstruują z klocków Lego Education dom. Nauczycielka wspomaga i koordynuje pracę dzieci.Prezentacja budowli, rozmowa na temat konstrukcji.Po zakończeniu budowli dzieci opowiadają o swoich konstrukcjach, porównują je pod względem wyglądu, wielkości.
6.     Malowanie na folii spożywczej- Mój wymarzony dom.
Każde dziecko otrzymuje farby oraz pędzelek. Zadaniem dzieci jest namalowanie swojego wymarzonego domu.
7.     Masaż rąk i stóp.
Dzieci siadają w kole. Każde dziecko otrzymuje od nauczyciela szyszkę. Za pomocą szyszki dzieci wykonują masaż rąk oraz stóp.
8.     Porządkowanie sali.
9.     Podziękowanie i pochwała dzieci za aktywny udział na zajęciach.