Klocki lego poznajemy, w bezpieczną podróż do parku rozrywki się wybierzemy.

Moderator:AniaBednarczyk

sonia25121993
Posty:0
Rejestracja:pt sty 03, 2020 6:02 pm
Klocki lego poznajemy, w bezpieczną podróż do parku rozrywki się wybierzemy.

Post autor: sonia25121993 » sob lut 01, 2020 10:07 pm

SCENARIUSZ ZAJĘC W GRUPIE ,,SŁONECZKA”

Prowadząca: Sonia S.
Grupa: dzieci 5, 6 letnie
Data: 27.09.2019 r.
Temat zajęć: Klocki lego poznajemy, w bezpieczną podróż do parku rozrywki się wybierzemy.
CELE OGÓLNE:
Zapoznanie z innowacyjną metodą LEGO Education Steam Park
Rozwijanie kreatywności, kompetencji językowych, umiejętności rozwiązywania problemów- zadań, współpracy w grupie.

CELE OPERACYJNE:
- dziecko potrafi zobrazować opowieść ,,Wycieczka do wesołego miasteczka” z użyciem konstrukcji stworzonych z klocków LEGO Education Steam Park
- dziecko rozumie podstawowe struktury i elementy opowieści
- dziecko rozwija kreatywność, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, doskonali umiejętność współpracy w małej grupie
- dziecko potrafi w rozmowie z innymi osobami wyrazić swoje myśli, opinie i pomysły
- dziecko rozwija wyobraźnię podczas komponowania konstrukcji przestrzennych budując z klocków ,,Samochód przyszłości”
- dziecko reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy: klakson- dziecko ,,samochód” wyjeżdża z ,,parkingu”- obręczy  i porusza się po sali w rytm odgłosów samochodów, na sygnał dzwonka- dziecko jak najszybciej wjeżdża na ,,parking”
- dziecko zgodnie współpracuje z innymi, pamiętając o zasadach zawartych w kodeksie grupowym

METODY:
słowne: rozmowa, pogadanka, wyjaśnienie,
czynne: zadań stawianych do wykonania,
oglądowe: pokaz, demonstracja.

FORMY: grupowa, indywidualna.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
klocki LEGO Education STEAM Park (2 zestawy)
sylwety (koła)
obręcze
płyta CD z nagraniem odgłosów ulicy, klaksonu, dzwonka


I. Powitanie dzieci
Dzieci siadają w kole, wspólnie z osobą prowadzącą śpiewają i ilustrują ruchem treść powitanki:
,,Gdy się rączki spotykają,

To od razu się witają (podanie dłoni).
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk).
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)."

Zabawa konstrukcyjna ,,Samochód przyszłości”
Dzieci budują z klocków wg własnego pomysłu ,,Samochód przyszłości”. Następnie opowiadają o zbudowanych przez siebie pojeździe.

Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa ,,Parking”
Dzieci zamieniają się w ,,samochody” . Na sygnał dźwiękowy ,,klakson” dzieci ,,samochody” wyjeżdżają z ,,parkingu”- obręczy i poruszają się po sali w rytm odgłosów samochodów. Z kolei na sygnał ,,dzwonka” dzieci jak najszybciej wracają na ,,parking”.

II. Zajęcie główne LEGO Duplo STEAM Park

ETAP  I ZACZNIJ:
Przedstawienie i zaprezentowanie bohaterów historyjki:
Nauczycielka przedstawia bohaterów zestawu LEGO Duplo STEAM Park (zarządcę- Piotra, jego sąsiadkę- Panią Nogalską, jej wnuka Artura, przyjaciół chłopca- Matiego i Zuzę oraz Panią Tereskę. Dzieci opisują wygląd postaci, wyliczają z pamięci ich imiona.

Opowiedzenie historyjki ,,Wycieczka do wesołego miasteczka” (2 razy):
,,Piotrek to kierownik wycieczki, który zabiera ze sobą swoją sąsiadkę panią Nogalską, jej wnuka Artura oraz przyjaciół Artura – Matiego i Zuzę. Piotrek postanowił, że wszyscy wybiorą się do wesołego miasteczka. Na początku wszyscy spotkali się na dworcu kolejowym i ruszyli w podróż pociągiem. Kiedy wysiedli z pociągu poczuli, że są bardzo głodni i postanowili iść do kawiarenki. Kiedy Piotrek z przyjaciółmi zjedli pyszne ciasto i wypili zdrowy sok marchewkowy postanowili ruszyć do parku rozrywki. To była niesamowita przygoda, zjeżdżali na zjeżdżalni, kręcili się na karuzeli, jechali górską kolejką. Bardzo szybko minął czas  w parku rozrywki. Piotr, Pani Nogalska, Artur, Mati i Zuza nie spostrzegli, że zrobiło się bardzo późno i odjechał im ostatni pociąg. Musieli wrócić do domu taksówką. Wszyscy wsiedli do taksówki i wrócili do swojego miasta.”

Rozmowa na temat treści historyjki – usystematyzowanie informacji:
- Jak nazywają się bohaterzy historyjki?
- Co wydarzyło się na początku?
- Co zrobili po wyjściu z pociągu?
- Co zjedli w kawiarence?
- Co robili w parku rozrywki?
- Jak wrócili do domu?
- Jak zakończyła się opowieść?

ETAP II ZBUDUJ
Podział na grupy i konstruowanie budowli:
Nauczycielka rozdaje dzieciom koła różnego koloru, na ich podstawie dzieci łączą się w grupy i otrzymują zadanie do wykonania. W zależności od koloru koła wychowankowie budują:
I grupa- dworzec kolejowy (czerwone koła)
tII grupa- kawiarenka (białe koła)
III grupa- park rozrywki (zielone koła)
IV grupa- postój taxi (niebieski koła)
V grupa- miasteczko (żółte koła)
Nauczycielka pełni funkcję przewodnika, koordynuje pracę dzieci.

ETAP III ZASTANÓW SIĘ
Prezentacja budowli, rozmowa n/t konstrukcji:
Dzieci prezentują na forum grupy swoje budowle i odpowiadają na zadane przez nauczycielkę pytania:
- Jaką nazwę nosi model, który zbudowaliście?
- Co mogą zrobić osoby, które odwiedzają to miejsce?
- Jak można byłoby ulepszyć Wasze budowle?
- Jak mogły potoczyć się dalsze bohaterów?

Ewaluacja
Dzieci otrzymują sylwety kół (zielonych-uśmiechniętych i czerwonych-smutnych). W zależności od tego, czy podobały im się zajęcia, podnoszą do góry zielone lub czerwone koło.
Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach