LEGO na co dzień

Moderator: AniaBednarczyk

Edyta Kowalska
Posty: 0
Rejestracja: pn sty 20, 2020 1:07 pm

LEGO na co dzień

Post autor: Edyta Kowalska » pn lut 17, 2020 12:57 pm

Dzisiaj chciałam zaproponować kilka pomysłów koleżanki, która wykorzystuje LEGO w różnych formach pracy z dziećmi :) Dodawanie i sortowanie kolorystyczne klocków LEGO– zabawy dla 4,5,6 – latków.Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 3 w Tarnowskich Górach.Opracowała: Gabriela MocekCele:Rozpoznawanie i utrwalanie nazw kolorów.Porównywanie liczebności zbioru „ na oko”Liczenie i przeliczanie klocków – zbioru klocków.Porównywanie liczebności zbiorów. / Łączenie w pary /Dodawanie i odejmowanie na konkretach.Rozpoznawanie cyfr i znaków matematycznych.Wprowadzenie podstawowej wiedzy o znakach większości i mniejszości, dodawania, odejmowania, znak równości / 6l./. Przebieg:1. Sortownie klocków LEGO kolorami na odpowiednie kartki.2. Utrwalanie nazw kolorów po polsku i angielsku.3. Przeliczanie liczby klocków w danym kolorze.4. Dodawanie klocków w różnych kolorach i łączenie ich w jedną wieżę./ np. 2 klocki żółte +3 klocki zielone /. Liczenie klocków. Opisywanie kartonikami matematycznymi - zapis działania / 6l./ lub pisanie cyfr mazakiem suchościeralnym na klockach i zapis działania na kartce /6l./5. Porównywanie liczby klocków różnych kolorów „na oko”.6. Porównywanie liczby klocków - łączenie w pary.7. Dodawanie i odejmowanie, porównywanie liczby klocków.Środki dydaktyczne:Klocki LEGO, kolorowe kartoniki, kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi, mazaki suchościeralne, kartki ,pisaki.

 Drzewka z klocków LEGO.Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 3 w Tarnowskich Górach. Opracowała : Gabriela Mocek Cele:Dziecko rozwija ekspresje twórczą.Dziecko kreatywnie wykonuje pracę plastyczną.Dziecko tworzy kompozycję z wybranych kolorów.Dziecko dba o estetykę pracy.Nazywa pory roku.Dziecko korzysta z farby i klocka .Dziecko doskonali koncentrację uwagi i spostrzeganie wzrokowe. Przebieg:1. Ustalenie i wybór kolorystyki wykonywanego drzewa.2. Rozpoznawanie i nazywanie kolorów.3. Układanie klocków LEGO na sylwecie drzewa / jesienne, z owocami, wiosenne, letnie... /4. Odbijanie struktury klocka w farbie i na sylwecie drzewa.  Środki dydaktyczne: Klocki LEGO, ilustracje drzew w różnych porach roku, sylweta drzewa, kartki z sylwetami drzewa, farby, miseczki z farbami.   Drzewko z klocków LEGO – kodowanie na dywanie – 5,6 latki. Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 3 w Tarnowskich Górach. Opracowała : Gabriela Mocek Cele:Dziecko kreatywnie wykonuje pracę plastyczną.Dziecko tworzy kompozycję z wybranych kolorów.Dziecko doskonali koncentrację uwagi i spostrzeganie wzrokowe.Dziecko współpracuje w zespole. Przebieg:1. Dziecko układa na macie klocki LEGO wg podanego schematu / kodu.2. Dzieci układają drogę dziecka /kod /do drzewka.3. Dziecko samodzielnie koduje klockami na kartce papieru / wg podanego kodu /.4. Rysowane kodowanie dla chętnych dzieci. Środki dydaktyczne: Klocki LEGO, mata do kodowania, kartki z tabelką do kodowania, kredki.