Kolorowy śnieg

Moderator: AniaBednarczyk

Edyta Kowalska
Posty: 0
Rejestracja: pn sty 20, 2020 1:07 pm

Kolorowy śnieg

Post autor: Edyta Kowalska » pn mar 23, 2020 8:42 am

Dzień dobry :)
Dzisiaj przesyłam scenariusz zajęcia, które prowadziłam z rodzicami, ale można wykorzystać ze starszymi dziećmi :)Zajęcia dziećmi i rodzicami z wykorzystaniem klocków LEGO Education
Grupa: 3,4 – latki
Prowadząca: Edyta KowalskaPrzebieg:
1.     Powitanie, piosenka „Pięknie witamy”. 
2.     Zaproszenie do krainy pingwinów, wspólna  zabawa „Pingwinek”. 
3.     Rytmy – w widocznym miejscu ułożony rytm z kolorowych klocków LEGO: zielony, żółty, czerwony. Na dywanie leżą klocki w tych kolorach. Dzieci z rodzicami stoją w rzędzie. 
 4.     Wysłuchanie bajki: Na dalekiej Antarktydzie mieszkały pingwiny. Codziennie się bawiły: jeździły na sankach, na łyżwach, rzucały się śnieżkami. Ale z czasem te zabawy zaczęły ich nudzić. Tym bardziej, że kiedy wstawały i wyglądały za okno zawsze było biało. Białe drogi, białe sklepy, białe drzewa, białe bałwany. Pewnego ranka obudziły się i z niedowierzaniem wyjrzały przez okno. Spadł kolorowy śnieg. Kolor zielony, czerwony i żółty pięknie się mieniły i skrzyły w słońcu. Pingwiny radośnie klasnęły w ręce i wyszły na dwór. 
5.      Dzieci z rodzicami ustawieni w parach, po kolei w rytm muzyki tanecznym krokiem idą i wybierają klocek w odpowiednim kolorze i ustawiają się tak, aby powstał demonstrowany rytm. W ten sposób grupa naturalnie dzieli się na trzy podgrupy kolorystyczne.
 6.     Bajka: Pingwiny nie mogły zdecydować, który kolor im się najbardziej podoba. Zaczęły się kłótnie. Pingwiny, które miały zielony śnieg mówiły: zielony jest najpiękniejszy! Pozostałe tupały nogą i mówiły, że ich kolor jest najładniejszy. Postanowiły się rozdzielić i zamieszkać osobno.
7.     Dzieci z rodzicami tańczą. Rozłożone krążki – na przerwę w muzyce dziecko z rodzicem siada się przy krążku w kolorze klocka. 
8.     Zadanie dla krain:·        Budowa zamku,·        Budowa rycerza, który będzie bronił zamku (maszyny proste),·        Układanie jadłospisu z produktów w danym kolorze (można pisać lub narysować). 
9.     Bajka: Kiedy tak siedziały w jednokolorowych królestwach, zaczęły tęsknić do swoich przyjaciół. Kajtek wspominał, jak bawił się z Marcinem w chowanego, Liliana uśmiechała się na myśl o zabawie lalkami z Paulą … (nauczyciel wymyśla w zależności od zabaw dzieci w grupie). 
10.                       Nagle pingwiny usłyszały znajomą muzykę, wzięły klocki i postanowiły odnaleźć swoich przyjaciół – rodzice i dzieci biorą po dwa klocki. Najpierw wystukują rytm wskazywane przez nauczyciela krainy, potem wszyscy razem. Uczestnicy wstają, chodzą po sali  i dalej wystukują w rytm muzyki. Pingwiny się odnajdują, wystukują rytmy klockami w parach, cieszą się , ściskają. 
11.                       Podziękowanie za udział w zajęciu, prace porządkowe, zakończenie.