scenariusz "Rakieta kosmiczna"

Moderator: AniaBednarczyk

Gabriela
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 31, 2019 10:45 am

scenariusz "Rakieta kosmiczna"

Post autor: Gabriela » śr cze 17, 2020 4:08 pm

zestaw LEGO® Education LEGO® Zbuduj Emocje 
 Temat: Rakieta Kosmiczna - Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education LEGO® Zbuduj Emocje 
 Autor:  Gabriela Mielniczek
Nazwa placówki: Przedszkole Niepubliczne Harmonijka
Link do strony placówki: https://www.facebook.com/Harmonijka-Ols ... 036457728/
Poziom edukacyjny: 2,5-3 latki
Liczba uczestników: 11 osób
Czas trwania zajęć: 15 minut 

Cele ogólne:- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie ze środkiem lokomocji- rakietą,
- rozwijanie umiejętność uważnego słuchania.

Cele szczegółowe:
- omawia wygląd rakiety,
-  wykonuje rakietę z wykorzystaniem zestawu Lego Education,
-  uczestniczy w zabawach ruchowych,
-  przestrzega przyjętych wspólnie ustalonych zasad w czasie zabawy klockami LEGO,

Środki dydaktyczne: zestaw LEGO® Education Zbuduj Emocje, instrument muzyczny – trójkąt, ilustracje z kosmitami,

Formy pracy: zbiorowa

Metody: czynna

 Przebieg:

1.      Zabawa integrująca dzieci: „Wszyscy są”
Dzieci siedzą na obwodzie koła i śpiewają piosenkę: Wszyscy są witam was, zaczynamy już czas - Jestem Ja (wskazują na siebie), jesteś Ty (wskazują na kolegów)   raz, dwa, trzy  (klaszczą w swoje ręce).

 2.      Ćwiczenia słuchowe Skąd słychać dźwięk?
Instrument muzyczny – trójkąt.Dzieci siedzą na dywanie. N. prosi, aby zamknęły oczy i wsłuchały się, skąd słychać odgłos lądującego statku kosmicznego (prezentuje dźwięk trójkąta). N. gra na instrumencie z różnych kierunków, a dzieci mają za zadanie wskazać palcem kierunek, z którego dobiega dźwięk.

 3.      Zabawa ruchowa: Co umie robić ufoludek?
Dzieci przyjmują role ufoludków i pokazują, co ufoludki potrafią, np.: podskakiwać, obracać się, robić pajacyki, poruszać głową na boki, krążyć biodrami.

 4.      Zabawa twórcza: ,,Klockami LEGO się bawimy, rakiety kosmiczne budujemy”
Podział na dwie grupy i konstruowanie budowli.Dzieci losują sylwety kosmitów. Następnie dzieci konstruują z klocków Lego Education rakiety kosmiczne dla ufoludków, aby mogły wrócić do swoich domków. Nauczycielka wspomaga i koordynuje pracę dzieci.Prezentacja budowli, rozmowa na temat konstrukcjiPo zakończeniu budowli dzieci opowiadają o swoich ,rakietach” porównują je pod względem wyglądu, wielkości.

 5.      Zabawa dydaktyczna: ciepło-zimno.
N: tłumaczy dzieciom zasady zabawy. Po wytłumaczeniu zasad pomoc nauczyciela wychodzi z chętnym dzieckiem. W tym czasie N, wraz z grupą ukrywają rakietę w niewidocznym miejscu. N: przypomina dzieciom o zasadach: używamy wyłącznie określeń ciepło-zimno.Po odnalezieniu rakiety kontynuujemy zabawę jeśli dzieci są chętne do dalszej zabawy.

 6.      Porządkowanie sali.

 7.      Zabawa w kole: „Iskierka przyjaźni”
Dzieci stoją w kole i trzymają się za ręce. Nauczyciel mówi rymowankę i ściska rękę dziecka, które ściska następnemu koledze, aż „iskierka” dojdzie do rak nauczyciela.„Iskierkę puszczam w krąg, aby wesoła wróciła do mych rąk”

 8.      Podziękowanie i pochwała dzieci za aktywny udział w zajęciu.