Polska - nasz kraj.

Moderator:AniaBednarczyk

Edyta Kowalska
Posty:0
Rejestracja:pn sty 20, 2020 1:07 pm
Polska - nasz kraj.

Post autor: Edyta Kowalska » pn sty 20, 2020 1:53 pm

Cześć :) 
Takie zajęcie o tematyce patriotycznej robiłam z dziećmi 5, 6 - letnimi :) podobne można przeprowadzić przed wakacjami lub po nich, wystarczy tylko zmienić temat, np. "Wspomnienia z wakacji" i gotowe :) Prowadzenie: Edyta KowalskaWiek uczestników: 5,6 latLiczba uczestników: 15Czas trwania zajęcia: 30 min.Cele kształcenia:- utrwalenie wiadomości o Polsce,- utrwalenie wiadomości o znaczeniu kolorów na mapie i globusie,- umiejętność współpracy w grupie,- rozwijanie wyobraźni przestrzennej i twórczej fantazji,- rozwijanie mowy i poprawnego budowania zdań, tworzenie logicznych ciągów.Przebieg zajęcia:1.      Powitanie dzieci. Oglądanie oraz rozmowy nt. podobieństw i różnic między mapą a globusem.2.      Oglądanie mapy Polski, utrwalenie położenia i nazw: Morze Bałtyckie, Tatry, Mazury. Zapytaj dzieci, co kojarzy się im z poszczególnymi regionami. Dzieci odpowiadają , np.: morze - statek, marynarz, plaża, latarnia morska, ryby itp., góry- lasy, wzniesienia, niedźwiedzie, owce itp., Mazury – jeziora, lasy, kajaki, zwierzęta wiejskie, gospodarstwo agroturystyczne itp.Podziel dzieci na 3  pięcioosobowe grupy-  wybór lidera, losowanie kartek z napisami: GÓRY, MORZE, MAZURY.3.      Praca w grupach.Zadaniem dzieci w poszczególnych grupach jest stworzenie budowli charakterystycznych dla danego regionu. Dzieci budują statki, ryby, drzewa, kajaki, kwiaty, grzyby, morskie fale, góry itp. Tworzą całość dodając postaci ludzi i zwierząt. 4.      Historie.
Poproś, aby dzieci w grupach wspólnie spróbowały ułożyć krótką historię opisującą wybudowaną scenkę. Dzieci opowiadają wymyśloną fabułę, mogą tworzyć dialogi. Dzieci z innych grup mogą zadawać dodatkowe pytania.5.      Zakończenie.Dzieci ustawiają swoje budowle w odpowiednim miejscu na mapie Polski, jeszcze raz utrwalając ich położenie.

:) :)