Owocowy pociąg z wykorzystaniem coding express

Moderator:AniaBednarczyk

Agata
Posty:0
Rejestracja:wt sty 07, 2020 8:41 pm
Owocowy pociąg z wykorzystaniem coding express

Post autor: Agata » pt sty 31, 2020 8:25 pm

Zajecie te można przeprowadzić jesienią, gdy mówimy o owocach :)
 SCENARIUSZ ZAJĘĆ IMIE I NAZWISKO: Agata :) 
DATA: 2.10.2019
 GRUPA WIEKOWA: 5-latki 
TEMAT KOMPLEKSOWY: ,,Jesienią jesienią sady się rumienia”
TEMAT ZAJĘCIA: ,,Owocowy pociąg”  
CELE OGÓLNE: Kształtowanie kompetencji matematycznych 
CELE SZCZEGÓŁOWE:- dziecko klasyfikuje owoce według gatunku;- dz. przelicza według własnych możliwości ze wskazaniem na konkret;-dz. określa których owoców jest najwięcej, a których najmniej;- dz. na danej stacji wyjmuje sylwety owoców według wskazówek nauczyciela;- dz. zamalowuje tyle owoców ile wskazuje liczba oczek na kostce;
 METODY:
- słowna,
- oglądowa,
- czynna   
FORMY:  -indywidualna,- grupowa,


  ŚRODKI DYDAKTYCZNE:- piosenka pt.: ,,Owocowa piosenka”;
- sylwety owoców;
- klocki coding Express ( przygotowane wcześniej przez dzieci tory);- karta pracy;     Przebieg zajęć:
 I.WSTĘP
 1) Powitanka- zabawa muzyczno- ruchowa ,, Owocowa piosenka”;

 
 II. ROZWINIĘCIE 1)      ,,Co robi Tomek?”- opowiadanie przez nauczyciela.
 Tomek w sadzie zrywał gruszki, jabłka, śliwki. Każdy rodzaj owocu do osobnej skrzynki.
 Był taki szczęśliwy, że szybko zapełnił skrzynki pachnącymi owocami. Postanowił, że wybierze się na targ i sprzeda owoce, by móc kupić sobie wymarzony rower. Niosąc skrzynki potknął się o wystający konar jabłoni. Nagle trzaski! Tomek leży. Owoce się wymieszały. Tomek krzyczy ratunku czy ktoś mi pomoże?  Nauczyciel zwraca się do dzieci. Może ktoś z Was pomoże Tomkowi posegregować owoce?- dzieci segregują owoce według gatunku, a następnie przeliczają ile jest gruszek, jabłek i śliwek, określają, których owoców jest najwięcej, a których najmniej.
Tomek wybrał się na peron i czeka na swój pociąg. Tomek wie, że nie sprzeda wszystkich owoców na jednym targu, więc będzie musiał podróżować pociągiem.
( dz.  na danej stacji wyjmuje sylwety owoców według wskazówek nauczyciela).Gdy już zrobiło się ciemno. Tomek wracał szczęśliwy do domu. Udało się Tomkowi sprzedać większość owoców, a te, które mu zostały to zjadł w drodze powrotnej. ,,Ile owoców zjadł Tomek?”- dz. zamalowuje tyle owoców ile wskazuje liczb oczek na kostce. 
III.ZAKOŃCZENIE
 1)      Podziękowanie za wspólne zajęcia.